Marie

Äckel

Har stått och lockat hela håret under hela förmiddagen typ, lol, vilket jag aldrig gjort innan. Håret blev bra för att va första gången men sen att mitt ansikte är så jävligt förstör ju allt. Har suttit och bölat lite över det, heh. Kan tycka om vissa drag i mitt ansikte men tycker inte om helheten alls. Vissa dagar kan jag tycka jag ser okey ut och accepterar det men andra så får jag en slags ångest av att bara titta i spegeln. Mitt ansikte känns inte feminint, inte maskulint heller, mer liksom lite djur- och/eller seriefigursaktigt. Jag vet låter helt fucked. Vill ha ett feminint ansikte, fint, nätt ansikte, inte se ut som nån jävla goofy idiot i nyllet. Hatar det och det känns så hjälplöst att man inte kan göra något åt det. Ända från jag började 6:an på högstadiet ända till hela gymnasiet så varje gång vi fick skolkatalogen brukade jag gå igenom varje klass och valde en tjej i klassen som jag önskade jag såg ut som och händer fortfarande att jag tar fram katalogerna och gör likadant. Och när jag såg någon bild på någon tjej som var söt eller snygg så sparade jag bilden. Hade en hel mapp med massor av bilder som jag kollade igenom ibland och önskade att jag kunde se ut som en av dem. Sjukt beteende men det gav mig ändå tröst på något sett, att fantisera att jag såg ut som dem i olika situationer.
2010-09-03 @ 11:28:25 Jag Permalink


Kommentarer
Postat av: jennifer,

du är ju tokig. du är hur fin som helst, marie.

jag lovar att det finns de som sparat på dina skolfotografier med & avundats.

2010-09-04 @ 14:09:48
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0