Marie

Diet

Planerar att starta upp nya veckan på måndag med en snabbdiet. Hatar snabbdieter thow och tycker det är sämsta sättet att gå ner i vikt på då man ofta käkar upp sig väldigt snabbt igen. Det är ju så mk lättare att gå ner i vikt och hålla den om man går ner sakta. Går man ner i vikt snabbt så sitter man där sen och hetsäter allt man saknat att äta under diettiden. Har en hel del bad experience om man säger så. Men jag tänkte ändå testa en diet som kallas south beach dieten. Den är uppdelad i tre faser, första fasen håller på i två veckor och är the hardest part, man går ner ca mellan 3-6kg thow. Man ska skippa de flesta kolhydrater, dock får man äta nötter men i måttlig mängd, en del grönsaker som t ex morötter får man inte heller äta, frukt och självklart inget socker, heller inga konserveringsmedel ska man stoppa i sig. Påminner om tha diet jag gått på, fettdieten som den så fint kan kallas, fast man skippar ju allt fett då. Och man ska ändå äta tre mål om dagen+mellanmål. The last part är jag inte förtjust i, gillar inte att äta ofta men antar att det tar bort lite av suget vilket jag kommer behöva. Sen ska man göra lätt träning som promenader då, minst 30 min om dagen, vilket passar mig great då mina promenader alltid är minst 1 timme lång. I andra fasen börjar man sedan äta grovt bröd, potatis, pasta och sådant, i liten mängd då. Frukt får man också äta och man får också dricka vin fast i måttlig mängd. Och man får till och med äta lite choklad, helst mörk, fast kanske mer på helgen så. Och den fasen ska man hålla på med tills man kommit ner i den vikt man ville ha. Efter det i den tredje fasen kan man börja äta normala portioner med kolhydrater och så och också unna sig lite onyttigt på helger fast man får ju akta så att man inte unnar sig för mk och går upp i vikt. Och de där minst 30 min promenaderna är ju med genom the whole process.

Får se hur jag klarar de två första veckorna. Hoppas verkligen att dieten ska funka. Den ska vara bra på så sätt att man lättare håller vikten genom att succsesivt komma in i de normala matvanorna då man haft de stränga matvanorna i första perioden. Pray for me att jag lyckas! Är dödstrött på att ogilla mig själv och tycker synd om de som får höra mitt gnällande över det.

2009-10-18 @ 05:28:41 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Molly

Vad får man äta i den första perioden då? :O bra att du inte har skola och sånt, du lär väl vara ganska trött och hängig av den dieten :( ta hand om dig :*



//Mollan, som också försöker gå ner i vikt från och med idag HAHA

2009-10-18 @ 15:48:02
Postat av: Mary

stuff som inte innehåller socker och konserveringsmedel får man inte äta. så lightprodukter och så ska man ju undvika då. sen får man äta kött, kyckling, skaldjur, fisk, ägg, lite nötter, grönsaker fast inte majs morötter gröna ärtor rödbetor squash och pumpa. mjölk får man nog dricka och ost får man äta fast då inte i stora mängder liksom å kanske inte så ofta, keso är ju ganska bra, inte så fett. sen ska man försöka dricka mk vatten. te får och kaffe får man dricka, ej juice. tror frön är tillåtet med, fast helst inte rostade då.



är inte helt säker på att allt detta stämmer men liksom det jag nämnt man kan äta är ju inget onyttigt direkt.



yea, det är skönt, fast tror inte jag ska vara så hård, alltså så att jag bara sitter och äter kött å grönsaker jämt, kommer nog äta lite frukt å så, funkar ju så bra som mellanmål.



hah, våra ständiga försök att gå ner i vikt alltså. sad :´)

2009-10-18 @ 22:45:09
URL: http://marybeat.blogg.se/
Postat av: Mary

http://www.expressen.se/1.330758



hittade denna srtikeln om dieten, där står nog exakt allt man får äta. så glöm allt jag skrev i förra inlägget, det stämde inte så värst bra :P haha

2009-10-18 @ 22:47:47
URL: http://marybeat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0