Marie

all about friday

Jag antar att ni vill veta hur det gick i fredags på slutcastingen så tänkte jag skulle berätta det.

Fredagen började med att jag vaknade för tidigt och kunde inte somna om. Var helt ensam hemma hos Rickard och kunde ta det lugnt å göra mig iordning i min egen takt vilket jag var tacksam över. När jag var klar och det var dax att åka gick jag till bussen. Där satt världens otrevligaste, suraste och pms:igaste kärring till busschaffis. Man har alltid kunnat köpa biljett på bussen vilket jag även då skulle göra. Tydligen så kunde man inte det längre vilket jag inte hade en aning om. Hon bara surt "Vi tar inte emot pengar", "Jaså, men vad gör jag då?" frågade jag och förstod inte varför de inte tog emot pengar, har ju alltid varit så att man kunnat köpa biljett på bussen. "Ja, det är helt ditt eget ansvar att ha biljett", "Jag visste inte att ni inte tog emot pengar längre" I said till mitt förvar och förstod fortfarande inte riktigt, sen rabblade hon och jag "Men jag kommer inte härifrån så jag visste inte" och hon bara får värsta dampet och "MEN HERREGUD, du bor väl i Sverige?! Det har stått i tidningar och överallt" och det har jag inte sett. Någon annan som har sett att det står något om att bussarna i Gbg inte tar emot pengar ? Att man måste köpa biljett innan man går på bussen ? Och sen sa hon något om att det varit så i 2 månader men det kan inte stämma. Sen visste jag ju inte var man köpte biljett och hon lät mig åka med ändå men sa "SKYLL DIG SJÄLV om en kontrollant kommer på. Då får du böta 1200! Jag bryr mig inte!". Kände mig jävligt illa till mods och sjukt förolämpad och hade en stor klump i halsen och ville bara åka tillbaka. Men för en gångs skull var jag ingen mes och åkte vidare i af. Den kärringen skulle ABSOLUT INTE få förstöra denna dagen för mig tänkte jag. Är real proud att jag åkte vidare trots denna insidenten.

När jag var framme visste jag hur jag skulle gå och allt för att komma till Modellink för slutcastingen men gick vilse i af, haha. Och när jag kom in kände jag mig fortfarande vilsen, gick lite fram och tillbaka innan jag förstod att jag skulle fylla i en blankett. Där skrev jag namn, personnummer och adress och sådant. Det var en del girls som va där när jag kom, mindre än vad jag trodde att det skulle vara. Alla var pinnsmala och hade de minsta höfterna man kunde tänka sig. Kände att jag ville gå igen men struntade i det och efter att jag hade tagit mina mått och de hade tagit lite foton på mig och fick stå å vänta så fick jag syn på en tjej som var lite mer som jag, rund om röva och så. Senare kom det en till, fast hon var värre, hon hade värsta bullmagen vilket kändes RIKTIGT bra för min del, haha. Sen var det till att stå och vänta, vilket var rätt jobbigt i de högklackade skorna som jag hade på mig. Sedan skulle man gå in i ett annat rum. Trodde de skulle intervjua en men så var det inte. När man kom in där så satt där kanske 10st pers som jobbade på utländska agenturer. De tittade på mig och en snubbe kollade skeptiskt på mig. Sen tog en tjej emot min blankett och läste upp mitt namn och mina mått. Sen satt de bara och tittade på mig tills tjejen sa "tack" och en snubbe som log mot mig efter det sa "thank you" och jag som svar sa "tack" (RETARD), haha. Sen var det över och jag tog bussen där Rickard mötte mig å vi åkte hemåt till honom.
Nu väntar jag på svar och hoppas faktiskt på att gå vidare, men man vet ju aldrig.
(Ni får ursäkta om detta var lite slaffsigt ihopskrivet)
2008-10-14 @ 14:23:42 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0