Marie

birthday girl

Ja , för alla som inte visste och som glömt, det är min födelsedag idag .
Min 18-års dag , men den var/är inte mycket att hurra för .
Fast jag hade bestämt mig för att inte ha några speciella förväntningar så blir det ju ändå så att man vill ha en bra födelsedag .
Liksom det är ju den enda dagen som är ens egen , eller vad man ska säga .
Och förväntningar hade jag väl anyway , inga höga förväntingar alls , men ändå sitter jag här och är riktigt besviken ifall jag ska vara ärlig .
Dagen hade blivit tidsplanerad kan man säga .
I och med att mamma skulle iväg och rida vid tretiden och Rickard skulle åka hem vid sextiden .
Vi skulle varit hos mormor och morfar å ätit smörgåstårta och tårta vid tolvtiden .
Men när vi vaknade halvtolv så brast ju tidsplanen ganska snabbt .
Så i stället åkte vi till mormor och morfar vid fem , där hann vi precis äta och sedan lämna Rickard vid tåget .
Och nästan hela dagen gick åt till att baka tårtan och fixa lite med smörgåstårtan .
Tårtan bakade jag helt själv , förutom att Rickard vispade grädden , men den var inte speciellt god .
Hela dagen känns som en bortslösad dag .
Och alla födelsedags pengarna fick jag använda till att betala min skuld till mamma , kul .
Sen känns det som om jag knappt hann vara med Rickard idag och nu har han åkt .
Jonna och Bernt önskade mig i af grattis idag , det var snällt , thnx girls ! uppskattade det mk .
Och antar att det kommer droppa in fler grattis nu efter detta inlägget , LOL minst sagt :´)
Födelsedagar suger .
Fast jag fick i af mormors symaskin och antagligen får jag en provdocka av mamma också <3

 
Mormor du är bra


 

2008-03-16 @ 23:06:56 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Molly

haha jag skulle smsa/ringa dig, och så bara har jag inte ditt nummer på mobilen?? blev sjukt förvånad :D så det finns en anledning till att jag inte grattat hahha :')

sorry att du inte är nöjd med din börtdäj gumman. men tänk på allt grymt du kan sy med nya symaskinen och provdockan :) och snart äre lov med och då skaru väl till slickard?

aaaand, HAPPY BIRTHDAY! och en sång på polska:
Sto lat, sto lat, niech zyje zyje nam.
Sto lat, sto lat, niech zyje zyje nam.
Jeszcze raz, jeszcze raz, niech zyje, zyje nam.
Niech zyje nam! (föreställ dig att min döva farmor sjunger den)

GRATTISGRATTISGRATTIS!

2008-03-17 @ 00:29:43
Postat av: mary

hah , det är lugnt mållzan :P

yea , man får försöka tänka positivt , that's it .

I feel the rythm ! :P

tack för det , ja tack så mk ! hihu (:

2008-03-17 @ 00:57:57
URL: http://marybeat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0