Marie

loneliness is all

Idag var Olga här och hämtade sin halsduk , mössa och vante som jag haft här sen nyår .
När hon väl va här pratade vi lite .
Varje gång hon skulle öppna dörren började jag prata om något nytt .
Utan att jag ens märkte det så försökte jag hålla kvar henne , haha .
Ville bara ha någon att prata med , någon att umgås med för en gångs skull :´)
Tror till och med att jag hade kunnat sitta och fika med någon och bara prata .
Vilket jag inte brukar göra och inte gillar riktigt .
Längesen jag hade ett samtal med någon över huvudtaget .
I skolan orkar jag inte någonting .
Känner mig mest deprimerad och tvingad att vara där .
Håller mina meningar kort och undviker att prata med folk .
Känner mig tråkig och har inget att säga till någon liksom .
Min sociala förmåga är rätt låg .
Och när jag är någonstans med bara en annan person känner jag mig pressad att prata med den personen , om jag känner den då vill säga .
Har märkt att jag typ drar in magen och typ håller andan .
Jag har inte en enda barndomsvän och har bara haft nära vänner två gånger i mitt liv .
Och båda de där perioderna med de nära vännerna har hållt i sig kasnke nåt år .
Enda sen jag var liten har jag önskat mig en bästa vän, en bästis , någon jag kan känna att jag kan va mig själv med , någon att prata med , någon att ha roligt med , någon som ger mig stöd osv .
När jag va liten gjorde jag en sån där lapp som man typ sätter upp på konsum där man kan ta telefonnummer från .
Det stod "Bästis sökes" :´) HAHA , sad story of my life liksom .
Även fast jag vill ha vänner så är det inga som riktigt fastnar för mig och vill vara en långvarig vän .
Vänner eller nära vänner blir bara till klasskompisar eller någon man undviker eller någon man glömmer .
Men den som har störst skuld i det här är ändå jag själv kan jag tänka mig .
Jag jämnför alltid mig med andra , på många olika sett .
Gömmer mig hemma och blir inte ens tillfrågad till att göra nånting med någon annan och frågar heller inte någon annan om man skulle göra nånting .
Allt det här tynger nog ner mig mer än vad jag tror .
2008-02-16 @ 19:22:40 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0