Marie

About Gbg resan

Fredagen började med en stor frukost. Vid lunchtid blev det avfärd. Allra först skulle vi åka till Ullared och resan dit gick som smort. Halvsov i någon timme och lyssnade på musik i största del resten av bilfärden. Vid Ullared så var det rena cirkusen minst sagt. Utanför var det fullt med folk, likadant inomhus, fast det var nog ändå lite lugnare där inne än utanför. Utanför blåste det som bara den också dessutom. Men i af, köpte bara en vit och rosa randig body i klädväg förutom strumpor och en sportbh som sitter asdåligt, lol orkade inte testa den. Sen köpte jag brännbara skivor och annat småkraffs som man behöver. Fick också en lampa av mami som jag ska sätta upp över sängen sen.

Efter att ha gått i ca tre timmar därinne på Ullared så köpte jag och mamma varsin hamburgare och sedan blev det dax för bilfärd igen. Vårt nästa mål var mammas mormors grav, dvs min gammelmormors grav. Vid graven planterade vi prästkragar och någon finare rosa blomma. Sen fick vi skrubba bort mossa från gravstenen också. Sedan körde vi förbi huset mamma bott i som liten. Det såg ganska misskött ut nu faktiskt. Efter det så åkte vi vidare till Borås där vi skulle övernatta på ett vandrarhem. Rummen var rymliga och bra men jag kunde inte släppa tanken över hur många som sovit i sängarna och bott där. Kändes ganska äckligt. När vi bärt in väskor och så på vårt rum så körde vi in mot Borås centrum för att äta. Vi hittade en resturang där de hade kolgrillad mat. Jag tog grillmix som innehöll ett spett med marinerad kyckling och två olika sorters marinerade kött. Och mamma och jag wen't crazy on the potato, lol. Först när vi fick in våra skålar med pommes frits och klyftpotatis så sa vi att man fick så mk. Och trots att vi var mätta och flera gånger sa, detta blir sista när vi tog en till pommes frits/klyftpotatis i munnen så åt vi upp allt. Haha. Normalt äter vi nästan aldrig sånt, nog därför det var så gott att vi inte kunde sluta.

Dagen efter åkte vi till Göteborg. Och jag wen't totally crazy och kunde inte sluta köpa stuff. Och vi gick i stan totalt 7 timmar och jag vilade bara en enda gång i ca 20 minuter och drack lite vatten. Shopping är min favoritträning. I af så köpte jag upp nästan 3000, eheh :$ Och sen kom Dickard in och träffade mig också. Det var fint att få träffa honom igen. Vi gick till onoff för att köpa nya hörlurar till honom. Sen när han gick så märkte jag hur mk jag saknat honom.

2009-06-29 @ 14:29:40 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0