Marie

Weekends

Än har jag inte berättat om min förra helg i Gbg. Hela jag var nämligen off last week och har inte haft någon större lust att skriva det där inlägget. Varför? Jo, därför att jag ville att det skulle vara välskrivet och detaljerat. Men just nu orkar jag inte vara detaljerad så ni för nöja er med en liten snabbare genomgång av förra helgen+denna helgen.

Vi börjar med denna helgen, för att det var en tråkig helg och det finns inte mk att berätta.
I fredags glodde jag på tv och satt vid datorn om vartannat. Kollade lite på idol och kände igen Johan Palms storebrusha asmycket. Men det var inte så konstigt för jag hade tydligen varit inne på hans blogg för ett tag sen+att han bor i Kristianstad och att jag nog såg honom utanför bibblan one time ö while ö go. Himla lustigt må jag säga att just han var en Palm. På lördagen var jag ute en ganska lång prommis med Moa. Sen hade morfar fyllt 80 hela år på fredagen och sagt att han inte ville bli firad så mamma skulle ha en surprisemiddag kinda för honom. Men det blev inte som planerat så bara mormor kom, lite synd. Och resten av kvällen satt jag och bara hoppades whit all my heart att Henrik skulle leavea så att jag fick vara ensam hemma för en gångs skull men NEJ. Och söndag, igår då, så var jag ännu en gång på prommis med Moa fast dock en längre prommis än lördagens. Sen sydde jag lite på en klänning jag håller på med, har bara ärmarna kvar nu och ska antagligen sy upp den med.
Very intresting helg, NAJ.

Och så fortsätter vi med den förra helgen då, då när jag var hos Ricken med Dicken.
Han mötte mig vid tåget as usual och sen tog vi bussen him te hönom och där blev det mat och senare hade vi heeela lägenheten för oss själva, kors i taket säger jag, för hans mamma skulle gå på någon dansbands sak på scandinavium och hans lil'bro var väl hos någon kompis eller så. Jag och Ricken med Dicken gick över till lillan, som de så fint kallar sin kiosk, och köpte onyttigheter. Sen tjuvrökte vi, krängde och possade å gossade(<-som i gosa). På lördagen var det tänkt att jag skulle få med Ricken med Dicken till staden men han var seg så vi hann aldrig det. För vid tre tiden skulle vi över till hans pappa för att fira försenad farsdag. Vi gick dit sen bar det av till en resturang där man kunde äta kinesisk och mongolisk mat. Vi var rätt många, släktingar och familj med låtsassyskon å sådära. Där var mysigt och de flesta valde att fylla sig med mongolisk mat, även jag. Det var så att all maten var rå så fick man ta vad man ville ha och sen så fanns det två stekkineser som stod vid varsitt stekbord och stekte det man hade plockat ihop på sin tallrik. Det var riiiktigt gott må jag säga. Och till det fick man efterrätt med glass å frukt så därifrån rullade man ut. Och vad som var lite som grädde på moset var att när man ätit fick alla varsin liten present. Antingen fick man en tjock och glad buddha eller en solfjäder. Det var kul att man fick en liten surprise sådär, himla oväntat ju. Sen efter all mat var jag pepp och vi bestämde att vi skulle dra ut en runda på krogen senare med några polers till Ricken med Dicken. Innan det blev vi bjudna hem till Rickens pappa på lite öl och gin and tonic. Vi satt där och klunkade och kollade på dansbandskampen, haha. Och efter två öl och kasnke 4 glas gin and tonic skyndade vi oss lite på snöret hemåt och gjorde oss iordning. Sen for vi med bussen, som vi mötte up Rickens polers på, in mot staden och vi hamnade på Chez. Där spillde en brud någon skabbig drink på min jacka och jag blev lite pissed. Vi drack några öl och rökte lite cigg då och då och sedan rörde vi på oss dit där de hade dansgolvet. I farten så snodde jag till mig ett glas öl som bara stod och samlade damm och då blev nog Ricken med Dicken lite sur och skämdes och sa att jag kunde få herpes. Vid det laget var jag ganska full vilket han märkte så han bestämde att vi skulle dra hemåt fast jag ville parta vidare, haha. Men vi kom hem säkert och hela. På söndagen lyckades jag få med Ricken med Dicken till stan och där besökte vi lite affärer, jag köpte ett par byxor, en liten kofta och en halsduk. Orkade inte gå så länge för jag var lite bakisseg och hade sovit jättedåligt på natten så jag mådde typ lite illa så vi gick till Paprika för att äta lite och få energi. Och visst fick jag energi av min goda kycklingsallad, gotti. Sen for vi hem och resten av dagen segade vi bara. Och på måndagen åkte jag hem.

Det blev ganska detaljerat anyway, haha :P


En bild på buddhan å solfjädern.



En bettor bild på buddha. Haha, han ser ut som en fet gris.
2008-11-24 @ 19:55:56 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Molly

jag har en sån buddha, lyfter man den och kollar på undersidan så är det en gumma+gubbe som har samlag. fick den av mamma som present och mamma hade inte sett det lol!! är din buddha med snusk?

2008-11-24 @ 23:29:00
URL: http://reallyrichsatanist.blogg.se/
Postat av: Mary

haha! nope, det var bara damm under min ;P fresh

2008-11-25 @ 12:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0