Marie

step on it Mary!

Idag drog jag och mamma till A3 för lite övningskörning. Fjärde gången gillt. Men idag gick det ALOT bättre än dem andra gångerna, för idag gjorde jag ett litet genombrott. Jag va typ sämst på att starta bilen de andra gångerna vi hade övningskört, alltså trycka upp kopplingen och samtidigt gasa. det var så att jag koncentrerade mig för mycket på att släppa kopplingen att jag inte gasade ordenkligt. Mamma satt ju inte och kollade på mina fötter så hon visste ju inte att det var därför vi fick kärringastopp flera gånger. Men i alle fall, det var riktigt kul att köra den här gången och körde för första gången i trafik. Det var svårt, snacka om mycket att hålla reda på. Man ska inte köra för nära diket samtidigt som man ska hålla sig på sin halva av vägen och den vägen vi körde på var inte streckad i mitten. Sen kom det en bil som körde om och allt men det gick bra, det svåra var när jag skulle svänga, för det första så hade jag en kärring uppe i röva på vår bil och för det andra snackade hon i mobil men jag blinkade rätt early. Sen när man väl närmade sig svängen och bromsade in så var man lite worried och kollade på tantan i backspegeln samtidigt som man va tvungen att växla ner till 2:an, kolla att ingen mötande bil kom och kolla att ingen bil kom där man skulle svänga in och samtidigt bromsa lite för att inte köra för snabbt i kurvan. Men allt gick fine, det kanske blev lite vinglit eller nåt men it felt good och jag är ändå lite proud över mig själv. 
2008-06-28 @ 00:11:43 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0