Marie

High on arrival


Den här boken "high on arrival" är skriven av Mackenzie Phillips som är dotter till John Phillips som var sångare i the mamas and the papas. Boken handlar om hennes liv som dotter till en rockstjärna. Hon växte upp i en hippie värld med droger som blev en del av hennes liv. Tillsammans med fadern tog de droger tillsammans och efter en blackout upptäcker hon att hennes far gör saker med henne som inte är rätt. Hon är alldeles säker på att detta hänt innan men förnekar det vilket bara gör mer skada. Hon blev också skådespelare i ung ålder och nådde framgång där. Men ingen kunde se hur hon egentligen kände inombords och vad hon egentligen levde med.

För mig så är inte omslaget så speciellt lockande men jag tror att innehållet är riktigt bra. Boken har i af fått bra betyg. Jag läser ju typ aldrig böcker men tycker att denna nog kan falla mig i smaken. När jag väl har läst så är det självbiografier och verkliga historier som jag fastnat för så denna är nog en bok jag borde läsa. Någon som har läst den?

2010-01-15 @ 11:35:14 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0