Marie

Lördag

Till skillnad från många andra denna påskhelgen har jag inte festat nånting. Var himla ivrig nån dag innan helgen men all den lusten försvann. Och någon dag inpå helgen så började min hud vara jobbig igen, inte för att den varit perfekt innan men det har krupit under huden i ansiktet och kliat. Och jag ser allt annat än bra ut. Och varenda plagg jag har sitter hemskt på min hemska kropp. Så långt ifrån snygg man kan komma känns det som och vill inte befinna mig bland folk. Blev sur på varenda en som korsade min väg som tittade på mig och sa taskiga saker i mitt huvud till dem när jag var på willys igår och idag när stan var proppad av folk. Jämnfört mina ben med andras. Bland annat med småtjejers spinkiga ben, insane att jämnföra sig med deras. Har haft dåliga dagar helt enkelt denna helgen. Varit så rastlös men kännt att inget är lönt att göra för inget känns roligt att göra. Det enda jag skulle vilja nu är att gå en lång promenad i nattmörkret i gatlyktsljusen men det vågar jag inte och det är inte värt det. Speciellt inte här i stan och speciellt inte en lördagskväll. Fångad i en lägenhet pga idioter och våldtäktsmän. Jag borde skaffa mig en livvakt.
2010-04-03 @ 23:12:57 Jag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0