Marie

Snäckor från västkusten

I förrgår var jag på en liten roadtrip med min pappa och moster. Min moster Angelica är nämligen här i skåne och hälsar på, annars bor hon i Laxå. Vi åkte allra först till Kullaberg tror jag det hette. Där tog vi en liten fika vid fyren där och kollade på den finfina utsikten. Sedan åkte vi vidare till en badstrand som jag tror hade varit en typisk gammal badort eller vad det nu va som pappa sa. Där var det bara sten å klippor. De hade liksom en strand av sten. Stora stenar som inte alls var bekväma att kliva på. I af, så solade vi och badade. Jag badade bara en gång. Jag ville inte gå på stenstranden så jag dök i från en klippa. Min kropp fick världens chock av det kalla vattnet och där var massor av äckliga maneter. Man kände liksom något lent och lite geleaktigt nästan hela tiden mot ben och armar. Det var descusting men det var ändå himla fint att bada där. Efter några timmar av solande och badande där så åkte vi vidare för att komma till Båstad. Pappa tog de kringelikrokande vägarna för att vi skulle få se så mk av den fina omgivningen som möjligt men, lol, jag somnade så jag såg inte så mk av den. I af så framme i Båstad så stannade vi till vid en stor strand, sandstrand denna gången. Där badade pappa och Angelica igen. Själv samlade jag snäckor. Där fanns fullt av dem och de var inga sådana små som vi har i Åhus, utan stora och inte alls lika sköra. På vägen hem stannade vi till och åt pizza i Örkelljunga. Riktigt god pizza med en sån riktigt krispig botten, yummäy. En lyckad roadtrip minst sagt.
2009-07-16 @ 11:42:24 Jag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0