Marie

Försenat inlägg

Ja jag skulle ju berätta om vad jag hade för mig i Göteborg. Jag kom dit på torsdagen i förra veckan då och det var fint att se Rickard igen såklart. Sen på fredagen åkte jag in till stan själv. Gick allra först in på det nya weekday. Det var ganska stort, fast ändå lite mindre än vad jag hade tänkt mig att det skulle vara. Köpte ingenting där för jag är nämligen pank just nu. Annars så hittade jag en del plagg där som jag lätt hade velat ha. Sedan blev nästa stopp topshop. Och när jag går där så helt plötsligt så befinner jag mig i den nya beyond retro butiken. Helt otippat. Stilen, eller vad man ska säga, på affären var precis som den är i Stockholm, därför förstod jag direkt att det var beyond retro. Jag kollade några rundor bland alla kläderna och testade en lite speciell jeansjacka men den satt jättekonstigt verkligen, konstig modell liksom. Efter det traskade jag vidare och kollade i de affärerna som tilltalade mig. Sen i femmanhuset kom Rickard och mötte upp mig efter att han varit i skolan. På kvällen skulle vi till Rickards klasskamrat som firade att hon skulle fylla 19 år på måndagen. Vi gav henne en elefant i glas som vi döpte till Milrud. Milrud såg väldigt glad ut och var faktiskt gasnka söt men när jag först såg henne på indiskan så började jag skratta. Hur som helst så blev det fylla och tre cigaretter kvar i det nyköpta ciggpaketet. Det var en helt okey fest men emellanåt var den boring. Sen på lördagen var det ännu en av de där "släktträffarna". Och vad jag menar med det så är det så att Rickards mamma är väldigt mån om att man ska träffa sin släkt ofta och har middagar för alla sina bröder och deras fruar. Och ibland blir jag tvungen att följa med när hon tvingar med Rickard till nån av hennes bröder på middag osv. Det verkar lite som om att hon vill att jag ska lära känna alla och så. Men tyvärr har jag inget som helst intresse av det. Avskyr alla de där middagarna. Och hon tycker liksom att vi ska umgås med de vuxna och så. Hon har sagt till exempel att hon tyckte vi skulle gå på krogen med henne och ta en öl och att vi skulle följa med och kolla på det där dansbandet Scotts. Omg så annoying! Oj, förlorade fokus lite. Men i af, vi var med Rickards lillebror, mamma och fyra av hennes bröder med fruar och åt på resturang. Sen åkte jag och Rickard hem och degade resten av kvällen. På söndagen blev jag skitsur på Rickard när han skulle spela sitt nördspel och kunde inte sluta vara sur men till slut så släppte det. Sen på kvällen tog jag tåget hem. Blev en tågresa på fyra timmar, sen fick jag vänta i Helsingborg i en halvtimme. Det var segt.
2009-02-25 @ 20:28:57 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Molly

jeeesus! hur många bröder har hon egentligen? :D

2009-02-25 @ 22:13:37
Postat av: Mary

tror typ det är 7-8 bröder. haha :S

2009-02-26 @ 12:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0