Marie

Torsdag

Är hungrig fast jag nyss åt lite. Innan idag åt jag en bakad potatis med räkröra och önskar att jag hade en just nu. Idag var jag på ett infomöte och jag var helt nervös innan. Löjligt att vara nervös för en sådan sak och jag hade dessutom med mig Henrik. Blev sådär nervös så att jag var tvungen att tänka lugnande tankar för att inte skita att gå dit. Jag kommer ihåg alla dagar på högstadiet då det var tyskalektioner. Jag var så sjukligt nervös inför dem. Jag var nästintill livrädd för de lektionerna, livrädd för alla andra som gick i gruppen, livrädd över att behöva prata inför de på ett språk jag knappt kan, till och med rädd över att någon bara skulle upptäcka att jag faktiskt satt där på min plats. Jag blev så nervös att jag skakade, både innan och under lektionerna. Detta var jag ju också livrädd över att någon skulle se och fick anstränga mig för att lugna ner mig. Skolkade gjorde jag ibland men jag var livrädd för det också. Var rädd att mamma skulle veta att jag skolkade eller att någon från skolan skulle ringa eller komma och knacka på dörren. Det var ju långt ifrån så idag men okända människor och nya miljöer skrämmer mig faktiskt fortfarande.
2009-12-10 @ 22:34:32 Jag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0