Marie

foto

Idag hade jag fotografisk bild .
Jag framkallade två rullar , en som jag hade fotat en del med på alla hjärtans dag och en där jag bara hade fotat lite sådära för skojjs skull .
Och på den rullen från alla hjärtans dag hade jag en massa fina bilder på Rickard så självklart blev den misslyckad under framkallningen .
Någon av vätskorna hade fastnat på negativen .
Liksom det är svårt att förklara hur detta gick till för dem som inte har framkallat rullar själva .
Men i af fattar ni så fattar ni , antagligen så har det blivit så att när jag satt på rullen på den där vita rullen med skårorna så har antagligen det blivit så att rullen lagt sig dubbla i en skåra och vätskan har fastnat där och rullen klibbat ihop .
Sedan har inte vattnet kunnat skölja bort vätskan .
Verkligen skitsynd att rullen blev kass , liksom bilderna syns ju och finns där men det är liksom den där vätskan på dem .
Men ja , jag gav inte upp pga av detta fast jag blev besviken .
Fortsatte med att göra kontaktkopior och sen lämnade Mette (min norska fotolärare) mig HELT ENSAM , hon var tvungen att smita hem tidigare .
Jag var helt ensam i där i det rummet där man gör själva fotografierna (är det det som är mörkerrummet?) och där är nästan helt mörkt .
Jag var till och med helt ensam på hela våningen , det var lite kusligt .
Det kändes nice liksom att ha allt för sig själv där inne men så fort Mette gick kändes det mest kusligt .
Det är roligt att göra bilder men jag ville gå anyway så jag hastgjorde några piccis .

Resultat:

Den som är längst upp till höger är en bild från den misslyckade rullen .
Ska göra dem bättre nästa lektion jag har .
Men aj lajk 'em .
2008-03-13 @ 21:27:14 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0