Marie

Busskompisar för en bussresa

Usch !
Nåt som jag avskyr är temporära "busskompisar" .
Sådana som man tvingas sitta och prata med på bussen .
I mitt fall är det gamla klasskompisar från högstadiet eller någon jag pratat lite med under min tid på högstadiet .
Liksom no offence men jag fattar inte varför dem hälsar och ska börja prata med en .
Jag vill inte prata med dem och hade dem velat fortsätta hålla kontakten så hade dem väl kunnat skicka ett brev eller whatever .
Jag kan aldrig riktigt slappna av när jag åker buss , sitter alltid och kollar vem/vilka som går på .
Ser jag någon som jag har kännt så låtsas jag att jag inte ser dem , haha .
Sen om dem sätter sig bredvid en och hälsar känner man sig nästan tvungen att prata om dem .
Det blir alltid samma saker man pratar om också , t ex "vilken linje går du ?" eller annat om skolan .
Liksom kul att sitta och snacka om det .
Sen blir det lätt pinsam tystnad för skolan kan man ju inte snacka om i 20-25 min .
Jag sitter MYCKET hellre och spenderar den där tiden med att lyssna på bra musik !
Detta är jag i ett nötskal .
Och jag vet , jag låter helt otrevlig och nästan taskig i det här inlägget maybe .
But me don't like , deal with it :*

2008-03-07 @ 18:04:32 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Molly

ALLTSÅ NEJ DETTA INLÄGGET ÄR SJUKT BRA, OCH SÅ JÄVLA SANT! my feelings i ett nötskal. på bussen vill man lyssna på musik, inte prata med mongos från högstadiet!

2008-03-09 @ 17:40:38
Postat av: Meg

Jag håller med dig 100procent. Det är verkligen så! VERKLIGEN!

2008-03-10 @ 22:21:52
URL: http://opposite.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0