Marie

Honey , I'm home !

Ja , jag är tillbaka då .
Jag var aningen nervös inför tågresan hem .
Det var liksom så längesen jag åkte tåg ensam nu .
Sen så är alla SJ's x2000 tåg typ på lagning eller nåt så det finns folk med biljetter utan sittplatser som får stå eller sitta i gångarna på de här tillfälliga tågen.
Blev lite bökigt sådär och en snubbe satt på min plats men fick flytta sig när jag kom .
Sen fick jag knappt upp min mega tunga väska på hatthyllan, eller vad man ska kalla det .
Till råga på det så kom det en kille som la sin feta väska lite på min så kanske en halvtimme innan jag var framme i hässleholm för att byta tåg så satt jag och var mega nervös , ja , riktigt nervös , över huruvida jag skulle få ner min väska utan att han skulle få den över sig .
Fast som alltid så oroade jag mig i onödan .
Tiden innan det där med väskan fördrev jag genom att ca en timme läsa min bok som ska vara utläst till imorgon och andra timman med att kolla på ett avsnitt av o.c .
Och att tillägga , jag har alldeles snart läst ut den där nedrans boken , vilket är rätt imponerande för att vara mig .
Ska erkänna att jag fuskat lite , har bara typ skumläst igenom HELA boken , haha , och samtidigt förs anteckningar på det som är viktigast i boken.
Men liksom come on , jag läsa ut en bok , det händer inte ofta och ofta det skulle hända med en bok jag är tvungen att läsa .
Hur som helst, tillbaka i mitt "kära" hem .
Okey , jag ska erkänna , lite skönt är det att vara hemma .
Skönt att vara hemma hos hundarna .
Lite skönt att se mamma igen .
Lite skönt att vara hemma i mitt lite stökiga rum .
Och rätt så mk skönt att vara hemma hos min egen säng igen .
Fast den kommer kännas väldigt tom .
I'll survive , fast nästa helg ska Rickard på skidresa med sin klass så om ca två veckor får jag träffa honom igen .
Jag får sysselsätta mig med träning , lite skolarbete och promenader med Moa , liksom tillbaka till min vanliga vardag .
Skolan börjar ju imorgon också .
Känns ju inte allt för kul direkt men måste man så måste man .

2008-02-24 @ 22:52:27 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0