Marie

What is perfect?

Vet inte vad jag ska göra med mig själv. Färgade håret för ett par dagar sen. Har inte tagit nån bild på det för att ta bilder på mig själv är det sista jag vill. Men hur som helst blekte jag det först och slängde sedan på en ganska varm, mellanbrun färg. Jag passar verkligen inte i det. Mitt huvud ser större ut nu i den här hårfärgen. Min frisyr är bara konstig, otroligt tråkig. Jag passar inte i långt hår alls. Det är inte ens långt nu, mer mellanlångt och jag ser hemsk ut. Funderar på att klippa av det faktiskt. Klippte nyss luggen. Rakt av bara, några centimeter. Jag kom inte längre för jag ville inte stå framför spegeln längre. Och imorse kunde jag inte klä mig ordenkligt. Min ansiktsform är så otroligt klumpig och säckiga ögonlock får det bara att se ännu värre ut. Det är inte alltid jag tycker såhär. Ibland tycker jag faktiskt att jag ser okey ut. Och egentligen vet jag inte hur jag ser ut. För ibland ser jag ut som ett missfoster, som en seriefigur. Ibland gillar jag mina drag i mitt ansikte och tycker att jag ser mänsklig ut. Jag är osäker. Men just nu ser jag hemsk ut, sådär seriefigursaktig. Och jag vet inte ifall jag kan fira nyår bland folk för just nu vill jag inte visa mig bland folk. Vad gör man när man känner såhär? Finns det nåt som hjälper? 
2008-12-27 @ 20:57:25 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Nina

kolla på dokuentärer om missbildade människor :)

2008-12-28 @ 03:56:37
URL: http://catphoto.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag tyckte färgen var fin. Men jag tror att du hade passat bättre i en kall färg. För du har rätt mycket kalla färger i digsjälv.

2008-12-28 @ 11:38:22
Postat av: Mary

Nina: hah, kanske ska testa det. brukar alltid kolla på typ modeller å så när jag mår så och det mår jag inte bättre av så kanske det funkar :P



Emma: ja, färgen är det inget fel på men jag passar inte ett dugg i den bara >_< jag tror du har helt rätt. och du kan ju det där också. ska nog färga om det. mitt poor hair.

2008-12-28 @ 13:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0