Marie

The painted veil

För första gången på ett rätt så bra tag så fann jag ro till att titta på film utan att ge upp efter ca 20 minuters tittande. Och det blev The painted veil, med Naomi Watts och Edward Norton, som blev den film jag tittade på. Den var bra, inte jättebra men rätt bra. En del scener utspelar sig verkligen på vackra platser, det kan man lugnt säga. Det är ännu en film som får tårar att komma fram . Jag är verkligen en filmbölare, men bara när jag är ensam då, hah.



Det är 1920-tal och ett ungt par gifter sig av helt fel orsaker. Hon är en rastlös överklasskvinna och han är en läkare ur medelklassen. De flyttar till Kina där hon blir kär i en annan. När maken får vetskap om hennes affär tackar han som hämnd ja till ett uppdrag i en avlägsen kinesisk by där en koleraepidemi härjar, och tar henne med sig. Det blir en resa som får dem att upptäcka sanningen om kärleken och livet.


    


2008-08-11 @ 19:14:32 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Nina

ah den har ju jag sett kom jag på, minns inte vad jag tyckte däremot

2008-08-13 @ 21:17:08
URL: http://alltsammans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0